הפריימריז בארה"ב: עוד 3 ניצחונות לטראמפ על היילי

פנחס בן זיו No Comments on הפריימריז בארה"ב: עוד 3 ניצחונות לטראמפ על היילי

הבחירות בארה"ב: שלושה ימים לפני ה"סופר טיוזדיי", היום שבו ייערכו פריימריז ב-16 מדינות וטריטוריות ושאחריו הוא צפוי להפוך סופית למועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, השלים הלילה טראמפ את ניצחונו על המועמדת ניקי היילי בשלוש מדינות נוספות – איידהו, מיזורי ומישיגן

טראמפ צילום: צילומסך: abc news
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית בארה"ב: אתמול: שלושה ימים לפני ה"סופר טיוזדיי", היום שבו ייערכו פריימריז ב-16 מדינות וטריטוריות ושאחריו הוא צפוי להפוך סופית למועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, השלים הלילה טראמפ את ניצחונו על המועמדת ניקי היילי בשלוש מדינות נוספות – איידהו, מיזורי ומישיגן. כעת צבר טראמפ כבר 244 צירים לעומת 24 של היילי, וההצבעה מחרתיים יכולה לקרב אותו מאוד לסף הדרוש להבטחת המועמדות, 1,215 צירים, ולאלץ את היילי לפרוש.

היילי השיגה במישיגן כ 27%, אבל כמובן לא מספיק כדי להתקדם.

זה שבועות שניצחונו של טראמפ בפריימריז אינו מוטל בספק: כל יריביו למעט היילי פרשו בזה אחר זה, ובכל ההצבעות שנערכו מאז שהמרוץ הפך לדו-ראשי גבר טראמפ על היילי בפער דו-ספרתי. עם זאת היילי מתעקשת לפי שעה שלא לפרוש, ונראה שהיא חותרת להגיע לכל הפחות ל"סופר טיוזדיי", כדי לבסס את מעמדה כאלטרנטיבה היחידה לטראמפ במפלגה, למקרה שמסיבה כלשהי – בריאותית או משפטית – הוא לא יוכל בסופו של דבר להתמודד על הנשיאות בנובמבר.

הלילה נערכו כאמור הצבעות בשלוש מדינות – איידהו ומיזורי, שבהן הוכרע המרוץ באספות בוחרים, ומישיגן, שבה חולקו הצירים בוועידה מפלגתית. ההצבעה הבאה תיערך היום, במחוז קולומביה שבו שוכנת וושינגטון הבירה, והרגע הגדול של הפריימריז – ובסבירות גבוהה גם זה שיכריע אותם רשמית – יגיע מחרתיים, כשהרפובליקנים ב-16 מדינות יצביעו ב"סופר טיוזדיי", היום שבו מספר המדינות המצביעות הוא הגדול ביותר.



0 תגובות